miercuri, 4 august 2010

Ţiganii cei de toate zilele

Nu poate omul să iasă o dată din casă fără să i se întâmple sau măcar să vadă ceva spectaculos. Şi când spun spectaculos, trebuie să fie neapărat vorba de romi(n-o să le spun rromi) sau aurolaci.

Eu una m-am săturat să fiu făcută pisică de toate "ciorile"(nu, nu sunt rasistă, chiar dacă par), care urlă după mine pe stradă:"Psss, psss, zât!", îmi ridică fustă de la uniformă, mă trag de maieu, sau chiar au îndrăznit să mă pupe. De obicei rămân cam fără cuvinte, dar reuşesc să îndrug o insultă.

Dar pentru ţigani, totul e posibil, chiar şi asta:

Săracul copil rom doarme pe o bordură, chiar în centrul oraşului şi chiar doarme, nu se preface. Părinţii lui unde sunt? Păi nu sunt! Pariez că l-au trimis la cerşit şi nici nu-i interesează cum face faţă bietul copil căldurii, ce aer respiră, în ce mizerie stă sau dacă o să răcească că doarme direct pe ciment. Copilul nu e vinovat, dar trăind într-un astfel de mediu n-o să ştie niciodată ce e bine să faci sau ce e absolut indecent.  Când va fi mare e cel mai probabil să fie la fel ca părinţii lui!

Un comentariu:

  1. Tiganii sunt o problema in Romania. Ei fac toate astea pt ca in comunitatile lor lipseste cu desavarsire factorul educativ. Campaniile de promovare a romilor imi lasa un gust amar. Maresalul Antonescu, pt care am toata admiratie, a incercat fara succes sa repare greseala, pardon CATASTROFA provocata de imparatul Traian, care, odata cu ocuparea Daciei a adus la "export" din Imperiul Roman asa-zisii "ziganos" (asa li se spune in limba latina) in saraca noastra Romanica. Si asa ma ajuns noi de rasul lumii civilizate. E posibil ca eutanasierea sa fie o solutie:)).

    RăspundețiȘtergere